Hubnutí pomocí pravidelného posilování

Hubnutí nemusí znamenat jen přísné diety. Několik kilo můžete snadno shodit i díky pravidelnému cvičení a posilování, čímž si zároveň pěkně vytvarujete postavu.

Fitness a hubnutí spalováním tuků - cvičte a posilujte!

Správné posilování a cvičení vede k nárůstu svalové hmoty a k úbytku tukových zásob. Cvičením spalujeme tuky, tj. hubneme; spalováním tuků pak zíkáváme energii potřebnou pro činnost a růst svalů, tedy třeba pro posilování; posilování vede k dalšímu spalování tuků. Cvičení/posilování je tedy ideální a hlavně přirozenou formou zdravého hubnutí, jedná se vlastně o jakýsi přirozený koloběh zisku energie a úbytku tuků.

Před ukázkou konkrétních cviků se ještě pojďme podívat na doplňky stravy, které jsou vhodné na hubnutí, při posilování i pro vrcholové sportovce a kulturisty.

Doplňky stravy vhodné pro lehčí posilování, sportovce i pro kulturisty

Výše popsané spalování tuků lze podpořit pomocí různých přípravků, sportovní výživy a fitness doplňků stravy. Apliakcí těchto doplňků stravy pak zvýšíme efektivitu při redukci tělesné hmotnosti (hubnutí), zároveň přitom díky nim získáme více energie pro cvičení a posilování. Mezi vysoce účinné doplňky stravy vhodné na hubnutí, cvičení, posilování ale i pro kulturisty, se řadí l-carnitin (karnitin). Jeho základní funkcí je přenos mastných kyselin s dlouhým řetězcem z cytosolu přes mitochondriální membrány kyvadlovým mechanizmem „carnitine- transport-shuttle" do mitochondrií, kde dochází k jejich β-oxidaci (= ke spalování tuků - hubnutí) za vzniku energie pro svalovou práci (= energie pro kulturistiku, cvičení, posilování). Karnitin přitom nabízíme přímo v našem eshopu, jedná se o tyto produkty a doplňky stravy:

Posilování a cviky podporující hubnutí

Cviky provádějte 2-3x týdně, vždy s alespoň jednodenní přestávkou. Pro tento typ posilování je nejvhodnější 2 až 5 kg činka.

 

První cvik - posilování a hubnutí
  • Postavení rozkročmo (přibližně na šíři ramen) a v polodřepu (kolena by měla být na úrovni prstů na nohou) a chvíli vydržte.
  • Přeneste váhu na paty a postavte se, činky tlačte nad hlavu. Následuje návrat do výchozí pozice.
  • Proveďte 15x za sebou - to celé 3x (tzn. 3 sety po 15 cvicích).

 

Druhý cvik - posilování a hubnutí
  • Stůjte, činku mějte v levé ruce. Prohněte se vpřed - tak, že vaše záda budou téměř v jedno rovině s podlahou; pravou ruku položte na židli (můžete se i přidržovat). Spusťte levou ruku dolů a zvedněte levou nohu tak, aby tělo tvořilo písmeno T.
  • Zvolna ohnetě levý loket a táhněte činku, dokud nebude loket zhruba na úrovni trupu - chvíli vydržte a pak znovu ruku s činkou znovu spusťte.
  • Proveďte 15x, pak prohoďte strany a celé zopakujte - to celé proveďte celkem 3x.
Třetí cvik - posilování a hubnutí
  • Stůjte, levou nohu mějte na židli, činku v obou rukou.
  • Vykročte tak, jakoby jste se chtěli na židli postavit (váhu mějte na levé noze) - zdvihněte pravé stehno tak, aby bylo zhruba souběžné s podlahou. Zároveň vytočte činky nahoru, směrem k ramenům. Navraťte se do startovní polohy.
  • Proveďte 15x, pak prohoďte strany a celé zopakujte - to celé proveďte celkem 3x.
Čtvrtý cvik - posilování a hubnutí
  • Ležte břichem dolů, s vahou na špičkách prstů a na předloktí. Zatáhněte pupík směrem k páteři a zvedněte/tlačte nahoru boky tak, abyste se dostali do pozice "ležícího prkna".
  • Zároveň s nádechem zdvihněte boky tak, aby tělo tvořilo obrácené V. Chvíli vyčkejte a pak se pomalu vraťte do výchozí polohy,
  • Proveďte 15x za sebou - to celé 3x (tzn. 3 sety po 15 cvicích).
Pátý cvik - posilování a hubnutí
  • Ležte břichem dolů, ruce a nohy napřažené, špičky u nohou natažené, dlaně obrácené směrem dolů. Nadechněte se a zároveň co nejvíce nadzdvihněte ruce a nohy; chvíli vydržte, pak spolu s pomalým návratem do výchozí polohy vydechněte.
  • Proveďte 15x za sebou - to celé 3x (tzn. 3 sety po 15 cvicích).

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení